Utopia

131219165748_Utopia_cropped-38-480-360-128-24_shrink_463x0

Utopia, you like or you hate it. Nou, I like it! Sinds de start van het programma ben ik hooked. Zo erg zelfs, dat ik een Utopia paspoort heb aangemaakt, om geen moment te hoeven missen.

Utopia is een programma waarin vijftien random personen, vanaf nu Utopianen, in één jaar lang een nieuwe gemeenschap proberen op te bouwen. Ze “wonen” in een kale loods op een onbewerkt stuk land met twee koeien, een aantal kippen, een aansluiting voor water en elektriciteit, een telefoon met 10 euro beltegoed en € 10.000 euro. Hiermee proberen de een ideale leefomgeving op te bouwen.

 

In eerste instantie heeft het heel wat weg van Big Brother, maar in Big Brother stond er al een huis met alles erop en eraan, de Utopianen hebben niet eens een bed.

 

Er is een weloverwogen beslissing gemaakt wat betreft de inwoners. Er is namelijk gekozen voor personen met verschillende beroepen. Er zit er een aannemer in, een dierenarts assistent, een aantal fanatieke sporters, een huisvrouw en zelfs een zwerver!

 

Iedere vier weken komt er een nieuwe inwoner bij die wordt uitgekozen door kijkers met een paspoort. Daarnaast wordt er iemand weggestemd, dit gebeurt door de Utopianen in combinatie met de kijkers met een paspoort.

 

Gisteren is er voor het eerst een eliminatie ronde geweest waarin Peter, Billy en Jimmy zijn genomineerd. Volgende week dinsdag wordt er beslist wie van deze drie mensen Utopia moet verlaten.

Naamloos

Bovenstaand zie je een overzicht  van alle mensen uit Utopia. Ik zelf vind Peter de leukste Utopiaan, omdat hij lekker positief is. Hij is vrolijk en brengt een goede sfeer in de groep. Jammer dat hij nu genomineerd is, maar hij wilt er zelf ook graag uit. Daarnaast vind ik Rienk ook een leuke inwoner. Ook hij is lekker zichzelf. Hij heeft dan wel een aparte levenshouding, maar hij blijft positief en realistisch.

 

Billy mag er wat mij betreft wel uit. Ik vind het net lijken of zij een toneelstuk opvoert. Ze wilt heel graag leuk gevonden worden en dat werkt haar wat mij betreft tegen.

 

Vandaag werd bekend dat de kijkcijfers de laatste twee dagen flink zijn gedaald. Erg jammer, want ik vind het gewoon een goed programma. Wel vind ik het jammer dat de uitzendingen op televisie bijna een week achterlopen van de werkelijke situatie. Zo heeft bijvoorbeeld vorige week Lindy Utopia vrijwillig verlaten, en is dat gisteren pas uitgezonden op televisie. Het is al wel eerder bekend dat zij eruit gaat, dit wordt ook besproken in bijvoorbeeld RTL Boulevard of Shownieuws.

 

Utopia is elke dag om 19.30 te zien op SBS6. Daarnaast is Utopia 24/7 te volgen via de Utopia app. Hiervoor heb je wel een paspoort nodig. Het paspoort kost € 2,50 per maand, maar is gratis tot en met 31-1-2014. Leuk om uit te proberen dus!

 

Ik vind Utopia echt een aanrader!!

Anouk

Geef een reactie

