Mood board

Moodboard

Een mood board of vision board is een verzameling van plaatjes en/ of teksten die je leuk vind. Dit kan gaan over je hobby’s, interesses, doelen en dergelijke. Deze plaatjes en/ of teksten worden vaak op een canvas of in een fotolijstje geplakt.

Zelf maak ik jaarlijks een mood board voor het komende jaar. Zo heb ik er gisteren een gemaakt voor het jaar 2014. Ik heb gekozen om hiervoor tijdschriften, kleurtjes, stiften en stickers te gebruiken en alles op een canvas doek te plakken. Het hoeft niet duur te zijn. Een canvas kost bij de Action een paar euro en je kan het beste gebruik maken van oude tijdschriften van jezelf, je zus of je moeder.

Over naar mijn mood board. Wat heb ik er allemaal opgeplakt?

Health

Je ziet linksonder een plaatje van een meisje in een bikini, eten en het woordje “health”. Dit heeft te maken met mijn voedingspatroon. Het is echt niet zo dat ik ineens “mevrouw groente” wil worden, maar ik wil wel letten op mijn eten. Ik wil lekker in mijn vel zitten en ik denk dat voeding daarbij van groot belang is.

Reizen

In het midden zie je een plaatje van een aantal steden. Dit staat voor reizen. Ik wil graag veel zien van de wereld en mooie reizen maken. Dit jaar heb ik mijn pijlen gericht op Amerika (west) en een stedentrip. Naar Amerika ga ik waarschijnlijk in september met mijn vriend. En een stedentrip moet ook nog wel lukken toch?

Quote

Je ziet op mijn mood board ook nog een aantal quotes/ woorden zoals “niet perfect is ook goed”. Dit heb ik opgeplakt als inspiratie voor mezelf. Ik wil mezelf, mensen om mij heen en het leven waarderen en accepteren. Daarnaast wil ik genieten van het leven. Door woorden als “happy”, “lachen” en “genieten” wil ik hier vaker aan denken. Ik wil leuke dingen intenser beleven en op dat moment beseffen dat ik ervan geniet.

Gezin

Daarnaast zie je het woord “gezin” op mijn mood board geplakt. Dit staat niet alleen voor ons gezin, maar over familie in het algemeen (hier kon ik geen plaatje van vinden). Voor mij is familie het belangrijkste wat er is. Familie is er altijd, en zal je niet om het minste of geringste laten zitten.

Web

Rechtsboven zie je het woord “web” geplakt. Dat heeft alles te maken waar ik nu mee bezig ben. Mijn blog! Ik wil schrijven over dingen die ik leuk vind. Dit wil ik doen zodat ik meer over bepaalde dingen ga nadenken en dat ik deze dingen intenser beleef.

Love

Over het hele bord verspreid zie je een aantal hartjes geplakt en ook is het woord “love” aanwezig. Dit heeft natuurlijk betrekking op mijn vriend, met wie ik in 2014 veel leuke dingen hoop mee te maken. Daarnaast heeft dit ook weer te maken met de liefde voor mijn familie en vrienden.

Nagellak

Het nagellakpotje aan de rechterkant van mijn mood board staat voor mijn interesse voor beauty. Toevallig is het een Essie nagellakje, waar ik erg fan van ben. De kleur rood doet het bij mij ook altijd goed!

Als je alles zo uitschrijft staat er toch behoorlijk veel op mijn mood board. Het mooie is dat het allemaal persoonlijk is en een betekenis heeft. Ik adviseer iedereen om een mood board te maken! Ik heb hem in mijn kamer hangen zodat ik er elke dag even naar kan kijken.

Anouk

Geef een reactie

